Istaknuti post

Pregled tema abecednim redom

nedjelja, 3. ožujka 2013.

Dnevnik - Grašak - 2013-03-03

Kako sam (pogrešno) mislio da za grašak vrijedi isto ono što i za ostale mahunarke, tj. da ih se ne valja saditi dok postoji mogućnost mraza (a to je ovdje sve tamo do sredine maja), nisam se previše baktao s njim, pošto su mi mahune i grah draži za jesti od graška. Kako sam u međuvremenu postao pametniji i čuo od onih koji znaju kako se grašak može (i treba) sijati prije, odlučio sam da u ovu prvu turu sađenja ubacim i njega.

2013-03-03

Sjeme sam donio iz Hrvatske, ali ono nije domaće, već uvoz iz Italije ... Imam i drugo sjeme, koje sam ovdje kupio, ali njega ću zasijati u drugoj turi. Po onome što piše na kutiji, radi se o visokoj sorti, koja raste do 120 cm u visinu. Optimalna temperatura za rast je 17° C, a o vremenu klijanja ne piše ništa, ali sam na drugoj vrećici sa sjemenom našao podatak da mu treba 8 - 10 dana.

Posijao sam tri čašice s graškom, što bi otprilike trebalo biti dosta za jednu kućicu, pa ih mislim, kad izrastu, tako kompletno jednostavno premjestiti u veliki betonski cvijetnjak. U svakoj čašici je točno 6 zrna sjemena. Kao i sve druge biljke, i grašak je usađen u čašice u kojima je donja polovica djelimično razgrađeno lišće, a iznad toga zemlja. Zasad ću ga držati u stanu, a nakon toga će doći u plastenik, čim malo zatopli, kako bih unutra imao mjesta za osjetljivu rasadu.

Dopuna - 2013-03-16

Grašak je sjajno krenuo i za ovih nepunih 14 dana poprilično izrastao. U svakoj čašici je bilo točno 6 sjemenki, ali su u sve tri izrasle samo po tri. To je, svakako, sasvim dovoljno, ali mi je čudno ... Rasada je sad u plasteniku, pošto se nadam da su veće hladnoće gotove, a uskoro bi mogao i pod vedro nebo.

2013-04-01

Grašak je prije nekoliko dana prebačen u cvjetnjak i zasada se solidno drži, iako vrijeme nije baš povoljno - dosta je hladno, a jučer je padao i snijeg. Zbog svoje veličine i krhkosti nije baš pogodan za presađivanje, pa sam odlučio da ga više ne sadim u rasadu, već da ga sijem direktno u zemlju.

Zbog toga sam, prije sađenja, sjeme stavio u mlaku vodu i ostavio dva dana u njoj, kako bi vrijeme klijanja bilo kraće i biljke brže isklijale. Može se čekati da sjeme isklija u vodi, ali ga ne valja predugo držati u njoj, kako ne bi istrunulo. Nakon neka dva dana vodu treba izliti, ali se sjeme cijelo vrijeme mora držati vlažnim, inače neće doći do klijanja. Isklijalo sjeme može se i direktno koristiti za jelo.Ja sam ovo sjeme nakon dva dana u vodi rasijao po cvjetnjaku.

2013-05-01

Mjesec dana kasnije i napredak je vidljiv. Ova kućica je od samog početka bila najnaprednija, a to je i danas. Biljke su porasle na nekih pola metra duljine, ali se plodovi još ne zameću. Rastu i biljke iz sjemena koje je direktno zasijano u cvjetnjak; biljke su, naravno, manje od ovih ovdje, ali izgledaju zdrave i u posljednjih nekoliko dana su fino porasle. I u velikom vrtu sam prije dva tjedna zasijao desetak kućica, koje su prije par dana počele isklijavati.

Nema komentara:

Objavi komentar